Beirut - Gallipoli

No No No albümünden 4 yıl sonra Zach Condon’ın indie – folk projesi Beirut, Gallipoli albümüyle geri döndü. Albüm boyunca yolculuk eden Beirut, dinleyicileri de şarkılarla bu yolculuğa davet etmiş.
Albüm 4AD etiketiyle No No No albümünün de prodüktörlüğünü üstlenen Gabe Wax’ın prodüktörlüğünde çıktı. Albümün ismi, İtalya’daki bir sahil şehri olan Gallipoli’den gelmekte. Önceki Beirut albümlerini düşündüğümüzde Gallipoli albümünün nasıl ortaya çıktığını görmek mümkün. İlk albüm Gulag Orkestar’da Baltık folk etkisindeyken The Flying Club Cup ise Fransız esintilerine sahipti. 2011’de The Rip Tide ve 2015’te No No No ile Beirut müziği açısından bir farklılaşmadan bahsetmek mümkün. Bu albümlerde Zach Condon şarkı sözlerine daha odaklanmaya başladı. Gallipoli ise tüm deneyimlerin birleşimi niteliğinde bir albüm olmuş. Zach Condon için bir eve dönüş temsili gibi Gallipoli. Condon’ın ilk iki albümde oldukça etkisi olan Farfisa orguna kavuşmasının da önemi vardır elbet. İyi ki ailesinin evinden New York’a kargolanmış ve Gallipoli albümünde kullanılmış!

Elektronik tınılara sahip On Mainau Island folk pop tınılarında gezinirken I Giardini yumuşak bir geçiş oluşturuyor. No No No albümündeki folk pop etkisinin devamı getiren Gauze für Zah ve Landslide davulun baskın olduğu şarkılardan. Albüm boyunca gelecek için endişelenme ve geçmişi de bu endişenin bir yerine iliştirmenin konu edinildiğini söylemek mümkün. Özellikle We Never Lived Here tam da bu noktaya eğilen bir şarkı olmuş. Corfu ise Condon’ın Farfisa orguyla nasıl iyi bir iş çıkardığının en net örneği.